
KUDIELELA I L’ONG MANS MERCEDÀRIES RESEM PLEGATS PEL SAMÍ
Avui és un dia molt trist a Kudielela (Angola), el Samí, que havia estat de petit al Lar Kudielela ha mort.

La Lolita Vera, la Mercedària Missionera que dirigeix l’Escola de Kudielela a Vila Matilde, ens acaba d’informar que el Samí un dels antics Kudielela ha mort a l’Hospital de Malanje, estava molt malament i no l’han pogut salvar. La Lolita ens ha explicat que ara hi ha molta malària a la zona. El Samí tenia malària i alguna altra malaltia que els metges de l’Hospital no han estat capaços de certificar.
De fet com tots sabeu les nostres Mercedàries Missioneres tenen en el seu «Posto de Saude» un laboratori específicament preparat per detectar el paludisme, perquè Malanje és zona palúdica. I tenen una farmàcia on poden dispensar hidroxicloroquina, el medicament per a la malària. Tots recordareu que va ser un dels Projectes que es van duu a terme fa anys per la necessitat que hi havia d’acondicionar el «Posto de Saude» de les nostres Mercedàries Missioneres de més possibilitats mèdiques, en un lloc on els hospitals són molt precaris i en una terra, la Terra Africana, on la mort està sempre tan a prop.
El Samí, era nebot de la Bibí una de les Mercedàries Missioneres que dirigeixen el «Posto de Saude» de Vila Matilde; va estar molts anys a Kudielela, i va créixer dins la gran Família Kudielela.
Va fer els seus estudis a l’Escola «Montserrat Vilanova Puertas» de Kudielela, i quan va aconseguir la titulació de Mestre, va ser durant alguns anys professor de Batxillerat de l’Escola «Montserrat Vilanova Puertas.
També feia classes de repàs als Kudielelas més petits, que necessitaven un reforç de llengua i matemàtiques. Els Kudielelas l’estimaven molt perquè sempre era al seu costat per ajudar-los quan calia.
Des de fa dos anys el Samí estava dins el Programa de Beques d’Estudis de l’ONG Mans Mercedàries estudiant un PostGrau de Pedagogia.
El Samí estava casat i tenia un fill de dos anys.

Tots els/les alumnes i professorat de l’Escola Kudielela de Montserrat Vilanova Puertas, els Kudielela de l’Orfenat i la Comunitat de les nostres Mercedàries Missioneres avui estan molt tristos per la mort del Samí i resen per ell i la seva família.
Des de l’ONG Mans Mercedàries volem donar el condol a la família del Samí i a tota la Missió de Vila Matilde, i ens sumem a les pregàries pel Samí i els seus familiars.
Hem volgut compartir amb vosaltres aquesta trista notícia perquè la Lolita ens ha demanat que preguem pel Samí i us ho fem extensiu a tots vosaltres, ja que tots formem part d’aquesta GRAN FAMÍLIA DE KUDIELELA
ADEUS SAMÍ
QUE A SUA ALMA DESCANSE EM PAZ
SENTIREMOS A SUA FALTA
Daniel Honório Muanha
marzo 4, 2025 at 9:02 amAssim como já se fez a sua biografia. HOMEM ALEGRE e com BOA DISPOSIÇAO para receber a qualquer um que lhe procure prof matemático, prof de língua portuguesa o mas destacado em números, era assim chamado. Era um grande companheiro, ermão, amigo, concelheiro e meu mestre na instalação elétrica, até agora não concigo acreditar pelo seu passamento físico. É muita dor e tristeza. Todos nos estamos constrangidos pelo sucedido. Sempre sempre e para sempre estaras nos nossos corações KUDIELELA SAMI.
Maria Teresa Pujol
marzo 4, 2025 at 8:08 pmQue notícia triste!
como nos lembramos dele durante nossa estadia em Malanje. Uma pessoa boa, inteligente e tenaz.
Gostaríamos de oferecer nossas condolências à sua família e a toda a comunidade de Irmãs e estudantes do Lar Kudielela. Rezaremos por todos eles.
Um grande abraço, Ramon e M. Teresa.